Ahad, 23 November 2014

AJAIBNYA SEDEKAH


Ketika saat diriku berada di dalam kesempitan wang. Dalam dompet hanya ada RM20 untuk sepanjang November.

Hati berbelah bahagi, macam mana nak memberi sedangkan ini saja yang aku ada.

Aku serahkan segala-galanya pada Allah. Aku tawakkal, separuh duit dalam dompet aku masukkan dalam tabung derma.

Aku berdoa "Ya Allah, Kau Maha Mengetahui apa yang terbaik buat diriku. Aku tak nak bergantung kepada manusia. Cukuplah Allah sebagai pelindung dan pembantu.

Kau permudahkan urusan kewangan buat diriku Ya Allah. Terima kasih Allah di atas segala nikmat yang Kau kurniakan kepada hambaMu yang lemah ini."

Beberapa minit kemudian.

Suami datang menghampiriku. Beberapa puluh keping not RM50 di hulurkan kepadaku. Duit hasil jualan padi kata suami.

Alhamdulillah. Dalam sekelip mata je Allah nak bagi. Allah turunkan rezeki melalui suamiku. Nikmat mana lagi yang nak aku dustakan. MasyaAllah.

Tak terucap dengan kata-kata. Allah Maha Mendengar doa hamba-hambaNya. Dapatlah aku selesaikan beberapa hutang.

Subhanallah
Alhamdulillah
Allahuakbar

Wan Nor Asiah
30 Muharram 1436H
Pasir Puteh, Kelantan.

Tiada ulasan: